Aside

Ren duk på et blunk!

Jeg liker å ha løpere på bordene. Det ser litt mer voksent ut hjemme da. Men det tar ikke mange timene før den første kaffe- eller stearinflekken setter sitt preg på duken. Og skal man skifte hver gang det kommer en flekk får man jo ikke gjort stort annet. Men jeg har et hemmelig triks: Snu duken! Ta-daaa! Instant ren duk!

Før:

Foto-0007

Kaffe og stearin

Etter:

Foto-0008

Nada kaffe og stearin

Ekstratips: Hvis flekkene skulle gå igjennom bruker jeg å sette en lysestake der. Vips er flekken borte!

2 thoughts on “Ren duk på et blunk!

  1. Lise Wang sier:

    Herlig! Min kjære farmor lærte meg et anna triks. Hun hekla sånne små hvite lapper som skulle legges på flekker på den hvite broderte juleduken (den som bare brukes i jula-kjedelig å mÅtte ta den av etter et par timers bruk). Genialt.

    • Kjempelurt! Bruker man fine heklede lapper eller andre lapper med stjerneform etc ser det jo ut som om det er pyntet sånn med vilje 😉

Legg igjen en kommentar

