Vinterens herjinger på verandaen

Jeg kan jo prøve å skylde på vinteren. Eller at vi har malt huset. Eller rettere sagt, maler huset i og med at den siste finishen har blitt utsatt siden i fjor sommer. Det er derfor stillaset står der ennå. Så da er det jo ingen vits i å rydde før stillaset er tatt ned, eller…?

Vi bruker allikevel verandaen mye om sommeren. Jeg liker å lefle i hagen og det er fint å spise ute. Men jeg innser at det er noen skippertak før vi spiser her igjen… Maling og stillas må ned, hagemøbler oljes (ja, særlig at det blir prioritert), hageredskaper, sekker med jord, ymse blomsterpotter, ødelagte leker og kattesandkasse må pælmes eller ryddes.

Dette er en jobb jeg på ingen måte gjør frivillig. Faktisk kjenner jeg at pengene sitter mye løsere enn arbeidslysten. Jeg håper at det kommer et tivoli til byen snart, for da kan jeg bestikke ungene til å rydde i bytte mot runder i karusellen og sukkerspinn til både mor og barn.

Noen har en ryddejobb foran seg. Lurer på hva ungene skal ha for å ta dette her..?

Noen har en ryddejobb foran seg. Lurer på hva ungene skal ha for å ta dette her..?

 

 

Legg igjen en kommentar

