Notis

Vi har pølser!

Ingredienser til en vellykket familiemiddag!

Ingredienser til en vellykket familiemiddag!

Pølser kan brukes til mye fint. Eller ikke. Vi brant inne med 4 pk pølser etter et skolearrangement, så nå har vi spist pølser til frokost, lunch og middag i tre dager. Og ennå er det pølser igjen! Man skulle kanskje tro at dette var en sjanse til å boltre seg i gastronomiske utskeielser som «Pølser med ramsløkaïoli», «Gratinerte pølser med aubergine» eller noe annet fjongt fra matprat.no, men ikke her i gården. Det er pølse med brød til frokost og i går hadde vi pølser og makaroni til middag. Jeg orker sjeldent å lage mat med flere enn 4 ingredienser. Å koke ris er heller ikke bare-bare. Etter å ha laget mat i innpå et kvart århundre så har jeg ennå ikke lært meg å koke den fordø*te risen riktig. Det er enten for mye vann, for lite vann, og jeg greier ALLTID å svi den. Takke meg til potetmos fra pose.

Avansert kokkelerinng, og jeg føler meg littegrann fancy fordi jeg tar meg bryet med å steke pølsene.

Avansert kokkelerinng, og jeg føler meg littegrann fancy fordi jeg tar meg bryet med å steke pølsene.

I dag laget jeg pølsegryte fra Toro med potetmos fra Mills. Kjempesuksess! Jeg kan høre sikringene til min gode venn Sinnakokken* poppe som popcorn helt hit, men noen ganger, ja faktisk som regel, er det veldig deilig å bare åpne en pose, tilsette vann og pølser/kjøttdeig og vips! så har man ferdig middag. Og ikke synes jeg at det smaker høgg heller.

Pølsegryta ble en uforbeholden suksess. Mann og barn er mette og fornøyde. Konklusjonen får være at legger man lista lavt er det enkelt å lykkes 😉

Ferdig! Nam, nam! Og alt ble spist opp. Mann og barn er mette og fornøyde :)

Ferdig! Nam, nam! Og alt ble spist opp  🙂

*Trenger du selskapskokk i Trøndelag er dette virkelig mannen for deg! Han kokkelerte i bryllupet mitt og bedre elg har jeg aldri smakt. Eller bedre potetmos. Hemmeligheten er visstnok å bruke halvt om halvt med poteter og meierismør. Oppskrift finnes på bloggen hans.

 

2 kommentarer om “Vi har pølser!

Legg igjen en kommentar